Kontorer i kontorfællesskab – Hvad skal man sikre sig ved kontor valg?

29 03 2011

Kontorer i kontorfællesskab – Hvad skal man sikre sig inden man skriver under på en kontrakt om et kontor i et kontorfællesskab ?

Leder du som så mange andre efter et lille kontor, enten dit helt eget eller efter et kontor i kontorfællesskab?
Der er mange faldgrupper man kan falde i, når man er på udkig efter kontorer i kontorfællesskab.

Man skal som minimum undersøge:

1: Længde på kontrakten

– Normalt kan man vælge en start/stop aftale. Den har nogle fordele ved at være begrænset, og simpel. Men du kan stå i en situation med dit lokale eller kontor når Aftalen udløber. Bliver prisen sat op ?. Er kontoret lejet ud til anden side ? etc.

Du bør derfor sikre dig at din kontrakt

– Kan den forlænges

– Aftale til hvilken pris forlægningen sker på

– Hvad koster det i istandsættelse af kontoret efter du flytter ( de fleste større udbydere af kontorfællesskaber har en prisliste over hvad det koster, så der ikke kommer ubehagelige overraskelser ved udflytning af dit kontor)

Noget andet man kan overveje ved valg af kontrakt type på dit kontor er:

– Fast aftale med Løbende opsigelse der ruller feks. Med 6 eller 3 måneder ad gangen.

En aftale der er fair og fornuftig overfor begge parter kunne lyde: 12 mdrs fast aftale herefter 6 mdrs. løbende aftale.

Den sikrer dig som kunde at du har et kontor i den tid du ønsker. Du kender din faste pris. den kan ikke sættes op. Du kan ikke blive smidt ud. Og du kan selv bestemme hvornår du vil flytte.

2: Opsigelses varianter, samt hvad der sker ved ophør / fraflytning.

Du skal som Kunde der vælger kontorer i kontorfællesskab læse aftalen grundigt og spørge indtil følgende:

– Hvad koster det ved fraflytning i istandsættelse ?

– Er der nogle services der automatisk forlænges. Og hvad koster de ? Feks er der flere der automatisk forlænger en Telefonpasning eller Adresseservice i 1-3 måneder.

– Har du skrevet under på en indflytningsrapport ved indflytning ? Har du selv taget billeder eller dokumentation af de skader der var i kontoret da du flyttede ind ?

Noget tredje som du bør sikre dig og spørge hårdt ind til er:

– Koster det ekstra pr. måned for Internet, kaffe, The, vand, etc. Hvad koster det et ringe Pr. Minut fra den telefon du får stillet tilrådighed ?

Hvis der er internet med i din kontor service på det kontorfællesskab du vælger, skal du sikre flg:

– VLAN er du sikret via dit eget VLAN på dit kontor ? Hvis ikke så sidder du på et fælles net hvor alle kan se hinandens udstyr. Og data flyder frit i netværket.

– Firewall … Er det er Firewall der beskytter dig og kontoret ? hvilken slags ? hvem har service på den etc.

– Oppetid på internet forbindelsen ? Er det Fiber, Kobber, wifi


Handlinger

Information

3 responses

4 04 2011
Hvem driver kontorfællesskaber – Nordea driver kontorfællesskab « Kontorhotel – er det dyrt at bo i Kontorhotel ?

[…] Og læs mere om deres kontorfællesskaber i København her. hvad skal man sikre sig i et kontorfællesskab […]

11 04 2011
Sådan sparer du penge ved brug af mødelokaler i København « Kontorhotel – er det dyrt at bo i Kontorhotel ?

[…] Der er mange faktorer som kunder overser når de vælger om de skal bo i et kontorhotel, Serviceret kontor eller i egne traditionelle kontor lokaler. Husk at sikre dig hvad man tjekke inden man flytter i eget kontor eller kontorhotel. […]

24 06 2011
Priser på Kontorhotel – Hvad er prisen på et kontor i kontorhotel ? « Kontorhotel – er det dyrt at bo i Kontorhotel ?

[…] Hvad skal du huske som kunde der leder efter et kontorhotel ? […]

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




%d bloggers like this: