Hvordan får man fat i den “nye” generation – Hvordan finder de et Kontorhotel ?

13 04 2011

Den nye generation af kommende kunder i kontorhoteller og Servicerede kontorer, bliver med stor sikkerhed en helt anden version end dem vi kender til idag. De er opvokset med internet, sms og download i deres gener. De tror de er blevet downloaded af deres forældre og ikke født. Det stiller nogle krav man som udbyder af kontorhotel skal tage meget seriøst.

Hvilke trends kommer vi til at se i fremtiden ?

Hvordan skal vi tiltrække og servicere den voksende nye kundegruppe ?

Og hvad bør de virksomheder der ansætter den nye generation tage højde for, ved valg af et kontorhotel ?

Kort sagt så tror jeg det handler om: Fleksibilitet, let adgang til et super hurtigt og trådløst internet. Den nye generation vil tage for givet at der er et super hurtigt fiber internet med hastigheder der langt overstiger det man ellers ser idag. feks 300/300 Fiber internet som man kan læse mere om her. Trådløst internet, her er det naturligvis vigtigt at det “bare” er der.. Ikke noget med at man først skal ind på en Webside og taste en midlertidig kode som man får på en papirseddel i reception. Jeg kan godt se det er “smart” mht. sikkerhed osv.. Men der er bare ikke brugervenligt. Det skal være simpelt, let og altid tilgængeligt med en fast kode eller styret på en anden måde så andre udefra ikke kan komme på.

Selve sikkerheden omkring hvad personen der så er logget på kan se og få adgang til, vil blive styret at Feks. Cisco´s nye Cisco SecureX Architecture and Context-Aware Security. Som er helt genialt og totalt banebrydende for hvad vi kommer til at opleve mht. sikkerhed, brugervenlighed og oplevelsen af at man altid er på nettet på den korrekte måde med de enheder et firma måtte have.

Vi kommer desuden til at se en helt ny drejning i den måde de “unge” vil kommunikere på. De vil ikke maile.. Nej mail er Old-school de vil hellere Chatte, videotalke og twitte og facebooke. De vil desuden selv bestemme hvordan og hvornår og hvor de vil arbejde. Det gælder derfor om som firma at kunne tilpasse de IT værktøjer man har, for at kunne tilfredsstille og tiltrække den nye gruppe. Ellers smutter de til en anden virksomhed.

De nye unge går ikke op en titel på et visitkort. De går mere op i en Work Portfolio. De vil have udfordrende, forskellige former for projekter og ikke være låst fast i en Jobtitel. Der er mange krav og ændringer som vi alle bør være opmærksomme på.

Hvordan får vi kontakt til dem via nettet ??

Igen her nytter det ikke at vi tænker som vi har gjort idag. Vi skal ud og fange dem via Twitter, facebook, Youtube, Foursquare osv. Ellers finder vi ikke dem.. og de finder ikke kontorhotellerne.

Hvad skal fremtidens virksomheder der leder efter kontorlokaler eller kontorhoteller tage højde for ?

De skal huske at tænke: Fleksibilitet, Coolfactor og især lokation. Kontorlokalerne skal være fleksible, der skal være mulighed for at flytte rundt via de forskellige rum, mødelokaler, kantine, hotspots med sin Ipad, tablet, iphone eller bærbare.

Coolfactor. Kontorhotellet skal se Cool ud. det nytter ikke det “lugter” af revisor, advokat eller oldschool, Der skal være cool kunst på væggene, flotte fællesarealer og det SKAL ligge på en tjekket adresse, som er let at komme til med Metro og cykkel, Der skal være lækre cafeer i nærheden og det må gerne ose af City og Metroliv. Hvor finder man det ?

Kort sagt… man bør seriøst overveje hvordan man ændrer sin vinkel på det at tiltrække og især at beholde den nye generation der kommer ud på arbejdsmarkdet de kommende år.


Handlinger

Information

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




%d bloggers like this: